zoek

« Vorige 10  Volgende 10 » 
11.Scheepsschroef
 
bent u op zoek naar een scheepsschroef die efficiënt is, geluids- en trillingsarm en afgestemd is op uw appendages (zoals uw straalbuis en scheepsroer), scheepsvorm en vaarprofiel? of het nu gaat om uw binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshoreschip of megajacht, samen met onze partner vicusdt onderzoeken wij graag voor u de hydrodynamische prestatie van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip om te komen tot een optimaal schroefontwerp. uitgangspunt is hierbij het verlagen van het brandstofverbruik van uw schip (en daarmee de kosten) en het verbeteren van uw co2-voetafdruk. ontwerpproces om het ontwerp van een optimale scheepsschroef voor uw schip te kunnen bepalen, moet allereerst het voortstuwingsconcept met elkaar worden afgestemd. zo moet er bijvoorbeeld rekening worden gehouden met de interactie tussen de verschillende aandrijfcomponenten en de benodigde transmissie. samen met onze partner is de juiste kennis en ervaring in huis om een scheepsschroef te ontwerpen voor een conventioneel aandrijfconcept met een dieselmotor en een schroefas, maar ook voor een elektrische of hybride voortstuwing.   afhankelijk van uw aandrijfconcept voor uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip, is het uitgangspunt van vicusdt dat u met de scheepsschroef bij een bepaalde snelheid en diepgang zo efficiënt mogelijk vaart met zo min mogelijk geluid en trillingen. en in het geval u een elektrische of hybride voortstuwing heeft, dan zou u waarschijnlijk ook (gedeeltelijk) elektrisch willen gaan varen met een zo klein mogelijk accupakket. met behulp van geavanceerde computational fluid dynamics (cfd)-technologie, kan onze partner op basis van actuele data (geen statistische voorspellingen) een accurate scheepsschroef-prestatieberekening uitvoeren en een prognose maken van de snelheid. daarbij kunnen zij uitrekenen wat het minimaal op te nemen vermogen van de scheepsschroef moet zijn, om het geïnstalleerd vermogen zo laag mogelijk te houden en mits aanwezig het accupakket te minimaliseren. komt uit de cfd-analyse en berekeningen naar voren dat u met het geïnstalleerd vermogen niet de gewenste snelheid kunt halen en eventueel de gewenste vaarduur niet elektrisch zou kunnen gaan varen, dan zou onze partner bijvoorbeeld op zoek kunnen gaan naar verbeteringen in het voor- en achterschip om de gewenste configuratie alsnog mogelijk te maken. dan komt het kiezen van het aantal bladen. het aantal bladen van een scheepsschroef beïnvloedt namelijk hoe efficiënt en krachtig de scheepsschroef is, de bladtipsnelheid die nodig is, en de looprust. wat is verder de juiste diameter voor uw scheepsschroef en wat is de juiste spoed? wanneer ontstaat er, gekeken naar uw situatie, bijvoorbeeld een betere efficiëntie? juist bij een kleine scheepsschroef, of toch meer bij een grotere? al dit soort vragen, kan onze partner vooraf voor u uitzoeken. ook de materiaalkeuze is van groot belang. moet uw scheepsschroef bijvoorbeeld geschikt zijn voor arctische condities, dan dient er met het ontwerp bijvoorbeeld rekening te worden gehouden dat de scheepsschroef voldoet aan ijsklasse 1as. en gaat het bijvoorbeeld om een onderzoeksschip bestemd voor oceanografisch onderzoek, dan is het wellicht zaak dat de scheepsschroef voldoet aan de zeer strenge ices-209 norm, een internationale standaard voor stille vaart. waar moeten we het maximale rendement van het schroefontwerp op bepalen? met welke diepgang en met welk motorvermogen (in %) verwacht u bijvoorbeeld met uw schip het meest te gaan varen in de opvaart? cfd-technologie maakt het mogelijk om een scheepsschroef op maat te ontwerpen. bestaand schip is voor uw bestaande schip de scheepsschroef aan vervanging toe? dan is het bij ons mogelijk om daar een cfd geoptimaliseerde scheepsschroef voor terug te plaatsen. heeft u nog de tekeningen van uw schip? dan kan onze partner voor uw schip een geschikte scheepsschroef ontwerpen. heeft u geen tekeningen meer van uw schip, maar bent u wel toe aan een nieuwe scheepsschroef? ook dan behoort een cfd geoptimaliseerde scheepsschroef tot de mogelijkheden. met behulp van een 3d-scan en de nodige metingen, zijn de specialisten van vicusdt in staat om uw voor- en achterschip met bestaande appendages zeer nauwkeurig in kaart te brengen, om ook voor uw schip een passende scheepschroef te kunnen ontwerpen, afgestemd op uw vaarprofiel. bekijk een green retrofit business case met scheepsschroeven productie net als vicusdt, het ontwerp- en ingenieursbureau, behoort fundivisa, de gieterij van de scheepsschroeven, ook tot de emenasa group. deze groep bestaat uit 12 bedrijven en heeft in totaal meer dan 475 medewerkers in dienst. hiermee is de emenasa group één van de grootste maritieme toeleveranciers in spanje. fundivisa beschikt over alle benodigde moderne apparatuur (inclusief robots) om het ontwerp van de scheepsschroef, ook daadwerkelijk te kunnen produceren. hierbij kan de gieterij vrijwel elk type scheepsschroef produceren tot een diameter van 7000 mm. denk hierbij aan een vaste scheepschroef, straalbuisschroef, boegschroef, een scheepsschroef voor een roerpropeller, een elektrische pod en al eerder aangegeven een scheepsschroef voor hybride en elektrische voortstuwing. de gieterij werkt daarbij volgens de laatste kwaliteitsstandaard en regels van de verschillende classificatiebureaus. bekijk de bedrijfsfilm van de gieterij op youtube in de praktijk om een voorbeeld te geven met een traditioneel aandrijfconcept (dieselmotoren + schroefassen), hebben wij, samen met onze partners, de scheepsschroeven en straalbuizen ontworpen en geleverd voor een nieuwe 110-meter lange binnenvaarttanker. bij de proefvaart is gebleken dat dit schip weer zuiniger is geworden dan het voorgaande ontwerp. mede dankzij de ontwerpaanpassingen (roeren en boeg), het verbeterde schroefontwerp (waarbij wij van 5 naar 3 bladen zijn gegaan) en de geoptimaliseerde straalbuizen, is het brandstofverbruik (en daarmee de co2-uitstoot) lager uitgekomen. bekijk de scheepsschroeven en straalbuizen business case om nog een ander praktijkvoorbeeld aan te halen. in 2015 kreeg een afgebouwd koppelverband een innovatieve hybride voortstuwing. hierbij werden de twee scheepsschroeven onafhankelijk van elkaar aangedreven door twee dieselmotoren en twee elektromotoren. echter voldeden de scheepsschroeven niet aan de verwachting. de werf die de afbouw faciliteerde, benaderde ons met deze case. wij vonden het een uitdaging om twee nieuwe scheepsschroeven te ontwerpen voor deze hybride aandrijving, die wel de gewenste prestaties zouden behalen. tijdens de proefvaart bereikte dit koppelverband met de nieuwe scheepsschroeven in de verschillende vaaropties (diesel direct, diesel + elektrisch en alleen elektrisch) het optimale schroeftoerental en opgenomen vermogen passend bij het vaarprofiel, waardoor het hybride aandrijfsysteem nu optimaal benut kan worden. bekijk de scheepsschroef hybride koppelverband business case recyclen niet alleen wij, maar ook het ontwerp- en ingenieursbureau en de gieterij vinden het belangrijk dat de materialen die in een scheepsschroef worden gebruikt, na gebruik zo veel mogelijk worden hergebruikt. is uw bestaande scheepsschroef aan vervanging toe, dan zou u de waarde kunnen laten bepalen, om deze vervolgens te laten recyclen. op deze manier worden de grondstoffen opnieuw gebruikt voor het maken van een nieuwe cfd geoptimaliseerde scheepsschroef. co2-reductie mede als gevolg van de green deal binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord, wordt het reduceren van de co2-uitstoot voor de maritieme sector steeds belangrijker. naast het optimaliseren van de scheepsschroef, kunnen wij bijvoorbeeld ook kijken naar de straalbuis en het roer van uw schip, de boeg, trim, de schroef-romp-interactie, elektrische en hybride systemen en restwarmteterugwinningsmogelijkheden. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van uw co2-voetafdruk. onze aanpak voor het bereiken van een efficiënt voortstuwingssysteem service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw scheepsschroef, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
12.Bewust vergroenen in de binnenvaart
 
door: jeroen berger, 14 april 2015 (laatst geüpdatet: 9 augustus 2017)  bewust vergroenen in de binnenvaart. de meeste binnenvaartondernemers zijn zich er terdege van bewust dat de maatschappij, de overheid en klanten het steeds meer verlangen. hoewel het bewust vergroenen steeds meer wordt omarmd, zijn er nog steeds veel vragen vanuit de sector. aan welke eisen moet een schip voldoen, voor nu en in de nabije toekomst? en als u besluit uw bedrijfsvoering bewust te vergroenen, wat is dan de business case? bewust vergroenen in de binnenvaart, waarom eigenlijk? het doel van een bewust groene binnenvaart is dat het milieu en de economie hand in hand kunnen gaan. de emissies worden een steeds belangrijkere economische factor en ook steeds meer opdrachtgevers vragen om milieuvriendelijker vervoer. het bewust vergroenen geldt hierbij niet alleen voor de binnenvaart, maar voor de gehele transportketen. hierdoor is er een sterke behoefte ontstaan aan overzicht van de emissieproblematiek en over de oplossingen. regelgeving het uitgangspunt van regelgeving voor de binnenvaart is het realiseren van een schone binnenvaartvloot. dit betekent bewust vergroenen in de zin van minder emissies en het verlagen van het brandstofverbruik. doordat de dieselmotor de meest gebruikte aandrijving is voor de binnenvaart, gelden er voor motoren van binnenvaartschepen in rijnoeverlanden steeds strengere milieueisen. richten wij ons op de europese binnenvaart, dan moeten vanaf 1 januari 2019 nieuw aangeschafte motoren voor binnenvaartschepen voldoen aan de europese emissierichtlijn non-road mobile machinery (nrmm) stage v. toekomstige regelgeving op zaterdag 12 december 2015 stemden tijdens de vn-klimaatconferentie van parijs 2015 de bijna 200 deelnemers in met een nieuw bindend klimaatakkoord. daarmee moet de uitstoot van broeikasgassen worden teruggedrongen en de opwarming van de aarde worden beperkt tot maximaal 2 graden, met 1,5 graad als streefwaarde. co2 is hierbij het meest belangrijke broeikasgas. hoewel de scheepvaart buiten het vn-klimaatakkoord valt, is deze sector een grote co2-vervuiler. volgens de roadmap van het directoraat-generaal mobiliteit en vervoer van de europese commissie (dg move ) gepubliceerd op 7 april 2016, streeft de eu naar een co2-reductie van ten minste 30% (vergeleken met 2005) in 2030 voor de binnenvaartvloot. verwacht wordt dat er op termijn voor de binnenvaart ook wet- en regelgeving aankomt om de co2-voetafdruk te verkleinen. durf vooruit te denken over het algemeen is dwingende (nieuwe) regelgeving de motor achter het bewust vergroenen. u kunt wachten tot het laatste moment dat de wet- en regelgeving ingaat, maar u kunt er ook voor kiezen om vooruit te denken. om in 2030 aan de europese milieudoelstellingen te kunnen voldoen, kunt u in plaats van afwachten er bijvoorbeeld ook voor kiezen om stapsgewijs te gaan verduurzamen om de daarmee gepaarde kosten uit te smeren over meerdere jaren. welke technieken zijn er beschikbaar? hoewel motorfabrikanten als volvo, man, wärtsilä, caterpillar en scania over zeer schone dieselmotoren beschikken, dienen er zich ook alternatieven aan voor dieselaandrijving. denk bijvoorbeeld aan aardgas, biobrandstoffen, dieselelektrische voortstuwing (hybride) en de brandstofcel waarbij waterstof wordt gebruikt als brandstof. hoewel lng door velen wordt gezien als dé brandstof voor de toekomst, lijkt gtl een goed alternatief te zijn voor de binnenvaart. maar ook een upgrade met nabehandelingstechnieken als een scr katalysator en roetfilter, een warmteterugwininstallatie of een alternatieve oplossing met water-in-brandstof emulsie kan ervoor zorgen dat een binnenvaartonderneming zijn milieubelasting verlaagt en dus vergroent. daarnaast kunt u door uw hybride, elektrisch of diesel aangedreven voortstuwingsconcept te verbeteren, brandstof besparen en tegelijk uw co2-voetafdruk verkleinen. met behulp van computational fluid dynamics (cfd) rekentechnieken kan de hydrodynamische prestatie van uw binnenvaartschip worden geanalyseerd om te zien waar rendementsverbeteringen mogelijk zijn. hiermee kunt u onder andere de rompvorm (voor- en achterschip) en appendages (scheepsschroef, scheepsroer en eventueel een straalbuis) optimaliseren. wordt bewust vergroenen door uw klanten daadwerkelijk omarmd? wij stelden onszelf de vraag: wordt bewust vergroenen door uw klanten daadwerkelijk omarmd? om op het antwoord te komen op deze vraag, zijn wij in gesprek gegaan met verschillende binnenvaartondernemers. en wat blijkt: een binnenvaartondernemer met een groener schip die opzoek is naar lading, krijgt in veel gevallen voorrang bij zijn klanten (opdrachtgevers). daardoor kan hij zijn jaarlijkse bezettingsgraad optimaliseren en dus meer inkomsten genereren. bent u van plan om, op korte of lange termijn, uw binnenvaartschip te gaan verduurzamen? wij van berger maritiem adviseren u graag bij het maken van de juiste duurzame beslissing. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
13.Contactformulier
 
vragen of verzoeken zijn van harte welkom. vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op. velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden. uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie. terug naar onze contactpagina
14.Orcan Energy
 
orcan energy ag is een toonaangevend, snelgroeiend en ambitieus technologiebedrijf op het gebied van restwarmtebenutting gebaseerd op de organische rankinecyclus (orc). het bedrijf, gevestigd in münchen (duitsland), is opgericht in 2008 en kent haar roots bij de technische universiteit münchen (tum). in 2004 zijn daar de eerste testen en onder...en van de restwarmtegenerator gestart. inmiddels is de restwarmte-terugwin-technologie ingevoerd in meerdere markten, waaronder sinds 2016 ook in de maritieme sector. wereldwijd heeft orcan energy meer dan 200 restwarmte-terugwin-installaties verkocht (bij elkaar goed voor zo’n 1 miljoen cumulatieve draaiuren) en hebben zij wereldwijd 140 patenten geregistreerd. verder hebben zij meer dan 60 medewerkers in dienst en stamt de eerste referentie uit 2011. de maritieme versie van de efficiency pack (restwarmtegenerator) zet de restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, reststoom of thermische olie om in elektriciteit (stroom) of mechanisch vermogen (ter ondersteuning van de aandrijflijn). hiermee kan een reder of scheepseigenaar de co2-voetafdruk gaan verkleinen, gaan besparen op de brandstofkosten (6-9%) en de energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) als onderdeel van het ship energy efficiency management plan (seemp) gaan verbeteren. ontdek meer over de efficiency pack (restwarmtegenerator) van onze partner orcan energy of neem gerust contact met ons op voor meer informatie.  
15.Restwarmtegenerator Orcan Energy AG
 
mede als gevolg van de green deal voor de binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord (de declaration of nijmegen), wordt het reduceren van de co2-uitstoot van uw schip of vloot steeds belangrijker. de efficiency pack (restwarmtegenerator) van onze duitse partner orcan energy ag kan hierin een serieuze bijdrage leveren. zo kan de efficiency pack de restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, reststoom of thermische olie benutten en omzetten in elektriciteit (stroom) of mechanisch vermogen (ter ondersteuning van de aandrijflijn). hiermee kunt u aantoonbaar de co2-voetafdruk gaan verkleinen, gaan besparen op de brandstofkosten (6-9%) en de energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) als onderdeel van het ship energy efficiency management plan (seemp) gaan verbeteren. eigenschappen de efficiency pack meet continu de teruggewonnen mechanische of elektrische energie in kw netto. dit is af te lezen op de restwarmtegenerator. hiermee kunt u als reder of scheepseigenaar berekenen en aantonen hoeveel co2 (en brandstofkosten) er gedurende een reis is gespaard. daarnaast vinden ze het belangrijk dat de restwarmtegenerator zelfvoorzienend is en geen afbreuk doet aan de werking van het schip. verder is de efficiency pack door tÜv gecertificeerd en voorzien van een ce-markering. dit laatste geeft aan dat de restwarmte-terugwin-installatie voldoet aan de daarvoor geldende regels binnen de europese economische ruimte (eer). met een duidelijke focus op het gebruik van lean design principes, de toepassing van gebruikelijke en gangbare industriële componenten en met hulp van de in huis ontwikkelde innovatieve besturing, wordt er met de efficiency pack gestreefd naar een duurzaam, uniek en betrouwbaar product. wereldwijd heeft orcan energy al meer dan 200 installaties verkocht. bij elkaar is dit goed voor zo’n 1 miljoen cumulatieve draaiuren. het technologiebedrijf, opgericht in 2008, kent haar roots bij de technische universiteit münchen (tum). in 2004 zijn daar de eerste testen en onder...en van de restwarmtegenerator gestart. inmiddels is de technologie in meerdere sectoren ingevoerd, waaronder sinds 2016 ook in de maritieme sector. lees meer over onze partner orcan energy ag werking de efficiency pack is gebaseerd op het organische rankinecyclus (orc)-principe. deze werkt op een koude medium (r245fa) wat al “kookt” bij 15 graden celsius (°c) bij atmosferische druk. de damp wordt via een eenvoudige schroefexpander omgezet in rotatie-energie. deze schroefexpander werkt op een veel lager toerental dan bij een stoomturbine en heeft een vlakke rendementslijn over een breed werkgebied. orcan energy heeft veel onder... gedaan naar de werking en besturing van een dergelijk systeem bij variabele en deel belastingen. testen op vrachtwagenmotoren en bij mtu op de proefstand hebben de goede werking onder deze omstandigheden aangetoond. toepasbaarheid de maritieme versie van de efficiency pack is geschikt gemaakt voor schepen met een totaal geïnstalleerd motorvermogen van circa 500 kw tot 5 mw (en meer). hiermee is de restwarmte-terugwin-technologie interessant voor vele type schepen. binnen de maritieme sector is orcan energy actief in onder andere de volgende sectoren: zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. de restwarmtegenerator is ontwikkeld om zowel tijdens vollast als deellast een goed rendement te behouden. het systeem volgt moeiteloos de beschikbare hoeveelheid restwarmte, ook tijdens een dynamisch vaarprofiel. en hoewel de maximale netto output al 100 kw per efficiency pack is, kunnen er door de modulariteit van het systeem voor grotere restwarmtebronnen meerdere packs worden gecombineerd. opererend als een eenheid kunnen deze bij elkaar tot zo’n 500 kw terugleveren. de efficiency pack kan worden toegepast in zowel uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip en werkt met elke soort verbrandingsmotor en type brandstof. denk aan biobrandstoffen, lng/cng, gtl, methanol, mgo, duel fuel en hfo. in de praktijk op 17 juli 2019 is het 172 meter lange en 11,4 meter brede koppelverband maranta-maranta 2 van géke en riemer kingma uit alblasserdam aan de kade bij dolderman gehermotoriseerd. de machinekamer is rigoureus verbouwd en voorzien van de meest nieuwe technieken. zo is er onder andere plaats gemaakt voor een efficiency pack. hiermee wordt alle restwarmte uit beide hoofdmotoren benut en via een eenvoudige schroefexpander omgezet in mechanisch vermogen. deze duurzame opgewekte energie wordt vervolgens overgebracht op de as van de stuurboordmotor, waardoor deze minder zwaar wordt belast. lees meer over het koppelverband maranta-maranta 2 een andere business case die wij graag bij u onder de aandacht brengen, is de toepassing van de efficiency packs voor de twee nieuwe lng-veerboten van rederij doeksen. deze rederij verzorgt vanaf harlingen de overtochten naar de waddeneilanden terschelling en vlieland. dit zijn de allereerste single fuel lng-veerboten in nederland en de allereerste schepen ter wereld, waarbij single fuel lng-motoren rechtstreeks een vaste schroef aandrijven. voor beide ferries zal de restwarmte van de hoofd- en hulpmotor worden benut en omgezet in elektrische energie (stroom) om de batterijen mee op te laden. het systeem dekt daarmee de volledige energievraag voor de boegschroefinstallatie voor het aan- en afmeren. de schepen zijn bijna afgebouwd en zullen vanaf 7 januari 2020 structureel worden ingezet in de dienstregeling op de lijnen terschelling en vlieland. lees meer over de nieuwe lng-veerboten van rederij doeksen service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw restwarmtegenerator, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
16.Disclaimer
 
door be... aan en gebruik van deze website http://www.bergermaritiem.nl/ verklaart u zich akkoord met de toepasselijkheid van deze disclaimer en de voorwaarden die in deze disclaimer zijn opgenomen. informatie en verwijzingen alle informatie die wordt aangeboden op en via deze website is van algemene aard en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. bij het samenstellen en onderhouden van deze website handelt berger maritiem sales & service v.o.f. uiterst zorgvuldig. ook de gebruikte bronnen en verwijzingen zijn door berger maritiem sales & service v.o.f. onderzocht op betrouwbaarheid. ondanks deze zorgvuldigheid kan berger maritiem sales & service v.o.f. niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de informatie. berger maritiem sales & service v.o.f. wijst iedere aansprakelijkheid ten aanzien van de juistheid, volledigheid, actualiteit van de geboden informatie en het gebruik van deze website uitdrukkelijk van de hand. de informatie die berger maritiem sales & service v.o.f. op en via deze website aanbiedt mag voor eigen gebruik worden afgedrukt of gedownload. het is echter strikt verboden om de informatie openbaar te maken, te kopiëren, te distribueren of enige andere actie te ondernemen die niet overeenstemt met de intellectuele eigendomsrechten van berger maritiem sales & service v.o.f.. wijzigingen alle informatie die berger maritiem sales & service v.o.f. op of via deze website aanbiedt kan zonder aankondiging worden gewijzigd. ook de tekst van deze disclaimer kan zonder aankondiging worden gewijzigd. berger maritiem sales & service v.o.f. raadt u aan om regelmatig na te gaan of de aangeboden informatie en de tekst van deze disclaimer is gewijzigd. toepasselijk recht op deze website en de disclaimer is uitsluitend het nederlands recht van toepassing. geschillen worden voorgelegd aan de volgens de wet bevoegde rechter in nederland. terug naar onze beleidsregels
17.Privacy
 
in deze privacyverklaring vindt u onze gegevens, leest u wat persoonsgegevens zijn, wat onder verwerking van persoonsgegevens wordt verstaan, voor welke doeleinden wij uw persoonsgegevens verwerken, wat uw rechten zijn, wat we doen om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens veilig worden verwerkt en hoe lang uw persoonsgegevens worden bewaard. deze privacyverklaring is van toepassing als u onze website (http://www.bergermaritiem.nl/) be...t, een bestelling plaatst of een overeenkomst sluit. onze gegevens berger maritiem sales & service v.o.f. steur 50 3344 jj hendrik-ido-ambacht nederland telefoonnummer: 0031786414525 kvk-nummer: 64888991 http://www.bergermaritiem.nl/ privacy@bergermaritiem.nl persoonsgegevens persoonsgegevens zijn alle gegevens die informatie geven over u en waarmee u rechtstreeks of indirect identificeerbaar bent. verwerking persoonsgegevens onder verwerking van persoonsgegevens verstaan we: het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van uw persoonsgegevens. doeleinden uw persoonsgegevens verwerken we voor de volgende doeleinden: zodat wij contact met u kunnen opnemen, voor het opstellen van offertes en overeenkomsten, zodat wij u op de hoogte kunnen stellen van wijzigingen van onze diensten of producten, zodat wij onze producten of diensten bij u af kunnen leveren, voor algemene of gerichte aanbiedingen. wij verwerken alleen persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor deze doeleinden. uw persoonsgegevens verwerken we daarnaast om wettelijke verplichtingen na te komen, onze dienstverlening te verbeteren, klachten in behandeling te nemen en fraude te voorkomen. we verkopen uw persoonsgegevens nooit door aan derden. wij stellen geen profielen van u op en nemen geen geautomatiseerde beslissingen die aanzienlijke gevolgen voor u kunnen hebben. om zorg te dragen voor uw persoonsgegevens sluiten wij met bedrijven een verwerkersovereenkomst indien die bedrijven uw gegevens verwerken in onze opdracht. persoonsgegevens die wij verwerken om de doeleinden uit te voeren verwerken wij de volgende persoonsgegevens: - voor- en achternaam - geslacht - adresgegevens - telefoonnummer - e-mailadres - ip-adres u heeft ook rechten wilt u weten welke persoonsgegevens wij hebben verwerkt? stuur dan een e-mail naar privacy@bergermaritiem.nl met het ver... tot inzage in uw gegevens. uiterlijk binnen vier weken krijgt u een reactie op het ver.... zijn uw persoonsgegevens onjuist, onvolledig, niet ter zake dienend voor de doeleinden waarvoor ze zijn verwerkt of op andere wijze in strijd met de algemene verordening gegevensbescherming (avg) of andere wetgeving? dan heeft u recht op correctie van uw persoonsgegevens. daarnaast heeft u het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens, het recht om minder gegevens te laten verwerken, het recht om toestemming die u heeft gegeven in te trekken en het recht op dataportabiliteit. correctie houdt in verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming van uw persoonsgegevens. stuur uw ver... naar privacy@bergermaritiem.nl. of neem telefonisch contact met ons op via het telefoonnummer: 0031786414525. uiterlijk binnen vier weken krijgt u een reactie op het ver.... wij willen u ook wijzen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de autoriteit persoonsgegevens. veiligheid persoonsgegevens zijn persoonlijk en moeten persoonlijk blijven. wij vinden het net zo belangrijk als u dat uw persoonsgegevens niet op straat terecht komen of onrechtmatig worden verwerkt. daarom passen wij alle mogelijke technische en organisatorische maatregelen toe om uw persoonsgegevens veilig te verwerken. om uw persoonsgegevens te beveiligen gebruiken wij beveiligingssoftware zoals een virusscanner en firewall, wachtwoorden voor elektronische systemen en back-ups. bewaring persoonsgegevens we bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk voor de uitvoering van de doeleinden. indien er wettelijke voorschriften van toepassing zijn op de bewaring dan worden de persoonsgegevens niet langer bewaard dan wettelijk voorgeschreven. terug naar onze beleidsregels
18.Cookies
 
in deze cookieverklaring vindt u onze gegevens, leest u wat cookies zijn, welke cookies wij en derden gebruiken, waarom deze cookies gebruikt worden, hoe lang wij cookies bewaren en hoe u cookies kunt verwijderen. onze gegevens berger maritiem sales & service v.o.f. steur 50 3344 jj hendrik-ido-ambacht nederland telefoonnummer: 0031786414525 kvk-nummer: 64888991 http://www.bergermaritiem.nl/ privacy@bergermaritiem.nl wat zijn cookies? cookies zijn kleine tekstbestanden waarin informatie wordt opgeslagen. deze tekstbestanden plaatsen wij of andere partijen op uw computer of mobiele apparaat. bij uw volgende be... lezen wij in het tekstbestand bijvoorbeeld uw voorkeuren of inloggegevens. hierdoor hoeft u niet elke keer uw voorkeuren aan te geven en kunnen wij de website gebruiksvriendelijker maken. onder het kopje ‘overzicht cookies’ ziet u welke cookies wij plaatsen en waarvoor deze gebruikt worden. let op: als u geen toestemming geeft voor het plaatsen van cookies kunnen wij niet garanderen dat onze website of een deel daarvan naar behoren werkt. overzicht cookies: functionele cookies wij plaatsen functionele cookies om onze website goed te laten werken. voor het plaatsen van deze cookies is geen toestemming vereist. het gaat om cookies die ervoor zorgen dat voorkeuren worden opgeslagen. social media, youtube en google maps cookies om inhoud van onze website te kunnen delen op social media worden er door facebook, twitter, linkedin, google+ cookies geplaatst. voor het kijken van video’s plaatst youtube cookies. om kaarten te laten zien worden er door google maps cookies geplaatst. tracking cookies wij verbeteren onze website voortdurend door te analyseren hoe u onze website gebruikt, hoe u ons gevonden hebt en waar eventuele knelpunten zitten. hiervoor worden cookies geplaatst door google analytics. we bewaren de cookies niet langer dan wettelijk voorgeschreven en strikt noodzakelijk voor de uitvoering van de doeleinden. op de cookies die door andere partijen worden geplaatst is hun cookieverklaring van toepassing. deze kan tussentijds wijzigen. de actuele cookieverklaring kunt u vinden op de website van de betreffende partij. u kunt cookies ook verwijderen via uw internetbrowser (het programma waarmee u websites bekijkt) kunt u cookies verwijderen. hoe dit moet hangt af van de internetbrowser. wij hebben een korte handleiding voor de meest voorkomende internetbrowsers gemaakt. google chrome: ga naar instellingen, klik op geavanceerde instellingen, klik op browsegegevens wissen, selecteer cookies en andere site- en plug-ingegevens en klik op browsegegevens wissen. internet explorer: ga naar instellingen, klik op browsegegevens wissen, selecteer cookies en opgeslagen websitegegevens en klik op wissen. safari: ga naar voorkeuren, klik op beveiliging, klik op cookies tonen, klik op alles verwijderen of selecteer één of meerdere cookies en klik op verwijderen. mozilla firefox: ga naar het menu en kies opties, selecteer privacy, kies aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis bij firefox, klik op cookies tonen, klik op alle cookies verwijderen of selecteer één of meerdere cookies en klik op geselecteerde verwijderen. staat uw internetbrowser er niet bij? of zijn de instellingen tussentijds gewijzigd? gebruik dan de help- of ...functie van uw internetbrowser. wijzigingen wij kunnen de informatie in deze cookieverklaring zonder aankondiging wijzigen. wijzigingen zijn bijvoorbeeld nodig als wij onze website aanpassen of als de wetgeving wordt aangepast. wij raden u aan om regelmatig na te gaan of de aangeboden informatie en de tekst van deze cookieverklaring is gewijzigd. terug naar onze beleidsregels
19.Demo Greenlogger
 
onderstaande video demonstreert de greenlogger, het document management systeem van metizoft. meer weten over het document management systeem? be... de pagina over het document management systeem en kom meer te weten over de greenlogger van metizoft. maak een afspraak | neem contact op
20.Straalbuis
 
bent u op ... naar een straalbuis met het juiste straalbuisprofiel (bijvoorbeeld 19a, 37 of hr) die is afgestemd op uw andere appendages (zoals uw scheepsschroef en scheepsroer), scheepsvorm en vaarprofiel en op de juiste manier is ingepast in uw achterschip? of het nu gaat om uw binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshoreschip of megajacht, samen met onze partner vicusdt onder...en wij graag voor u de hydrodynamische prestatie van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip om te komen tot een optimaal straalbuisontwerp. uitgangspunt is hierbij het verlagen van het brandstofverbruik van uw schip (en daarmee de kosten) en het verbeteren van uw co2-voetafdruk. ontwerpproces de computer wordt steeds sneller en beter. hierdoor kunnen de meest ingewikkelde computational fluid dynamics (cfd) berekeningen worden gemaakt om de stroming en weerstand van het schip inzichtelijk te kunnen krijgen. om die reden neemt cfd een steeds belangrijkere plaats in bij het optimaliseren van schepen. voor het selecteren van het juiste straalbuisprofiel (bijvoorbeeld 19a, 37 of hr), afgestemd op uw andere appendages zoals uw scheepsschroef en scheepsroer, scheepsvorm en vaarprofiel, maakt onze partner gebruik van zeer geavanceerde cfd-software. deze simulatietool is speciaal ontwikkeld voor maritieme toepassingen, om voor u de juiste straalbuis te kunnen ontwerpen. daarnaast kan een straalbuis op meerdere manieren worden ingepast in het achterschip. zo kan een straalbuis bijvoorbeeld vast in de tunnel worden ingebouwd of los (aan uithouders) onder het achterschip worden geplaatst. ook bij het onder... voor de beste plaatsing maakt onze partner gebruik van deze software. bestaand schip bent u benieuwd wat een cfd geoptimaliseerde straalbuis voor uw bestaande schip aan rendement zou kunnen opleveren, of is uw bestaande straalbuis toe aan vervanging? indien u nog de tekeningen heeft van uw schip, dan kan onze partner vrij eenvoudig een geschikte straalbuis ontwerpen en het verwachte rendement vooraf voor u berekenen. heeft u geen tekeningen meer van uw schip, maar zou u wel graag willen onder...en of een straalbuis zin heeft en meer rendement oplevert? met behulp van een 3d-scan en de nodige metingen, zijn de specialisten van vicusdt in staat om uw voor- en achterschip met bestaande appendages zeer nauwkeurig in kaart brengen, om ook voor uw schip een geoptimaliseerde straalbuis te kunnen onder...en en ontwerpen, passend bij uw vaarprofiel. bekijk een green retrofit business case met straalbuizen productie onze partner menaga beschikt over alle benodigde moderne apparatuur om het ontwerp van de cfd geoptimaliseerde straalbuis, ook daadwerkelijk te kunnen produceren. hierbij kan dit staalverwerkingsbedrijf vrijwel elk type straalbuis maken tot een diameter van 4000 mm. denk hierbij aan een vaste straalbuis, draaibare of roerstraalbuis, kortstraalbuis en een roerpropellerstraalbuis. elke straalbuis wordt gefabriceerd volgens de laatste kwaliteitsstandaard en regels van de verschillende classificatiebureaus. zo voldoet dit staalverwerkingsbedrijf aan de internationale standaard voor kwaliteitsmanagementsystemen, waarbij de lassers en lasprocedures zijn gecertificeerd door de iacs. daarnaast zijn de lasmaterialen type goedgekeurd volgens de iso-regels. verder heeft menaga onder andere de volgende certificaten: iso 9001:2008 bv, werkplaatsgoedkeuring voor lassen door dnv-gl, erkenning ontvangen voor bv mode ii scheme en iso 3834-2 voor het lassen. lees meer over onze partner menaga in de praktijk om een voorbeeld te geven, hebben wij, samen met onze partners, de straalbuizen en scheepsschroeven mogen ontwerpen en leveren voor een nieuwe 110-meter lange binnenvaarttanker. bij de proefvaart is gebleken dat dit binnenvaartschip weer zuiniger is geworden dan het voorgaande ontwerp. mede dankzij de ontwerpaanpassingen (scheepsroeren en boeg), het verbeterde ontwerp van de scheepsschroef (waarbij wij van 5 naar 3 bladen zijn gegaan) en de geoptimaliseerde straalbuizen, is het brandstofverbruik (en daarmee de co2-uitstoot) lager uitgekomen. bekijk de straalbuizen en scheepsschroeven business case co2-reductie mede als gevolg van de green deal binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord, wordt het reduceren van de co2-uitstoot voor de maritieme sector steeds belangrijker. naast een cfd geoptimaliseerd straalbuisontwerp, kunnen wij bijvoorbeeld ook kijken naar de schroef en het roer van uw schip, de boeg, trim, de schroef-romp-interactie, elektrische en hybride systemen en restwarmteterugwinningsmogelijkheden. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van uw co2-voetafdruk. onze aanpak voor het bereiken van een efficiënt voortstuwingssysteem service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw straalbuis, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
« Vorige 10  Volgende 10 »