advies scrubber technologie

« Vorige 10  Volgende 10 » 
21.Wordt GTL voor de binnenvaart hét alternatief voor LNG?
 
door: jeroen berger, 13 september 2014 volgens de sociaal-economische raad (ser) zal voor de binnenvaart lng in 2030 het grootste aandeel van de energiedragers gaan vormen. opvallend is echter het grote verwachte aandeel van gtl voor de binnenvaart en recreatievaart. zo voorspelt de ser voor de jaren 2030 en 2050 een respectievelijk aandeel van 11 en 19 procent voor deze synthetische (vloeibare) diesel brandstof. in de binnenvaart zijn veel rederijen en scheepseigenaren nog niet bekend met deze schone, biologisch afbreekbare brandstof. blijft lng eigenlijk wel de toekomst? wij zijn op onderzoek uitgegaan om antwoord te geven op de vraag of gtl misschien wel in de toekomst hét alternatief zou kunnen zijn voor lng. wat is gtl precies voor brandstof? gtl, de afkorting van gas to liquid, is een synthetische (vloeibare) dieselbrandstof gemaakt van gas. deze brandstof, geschikt voor dieselmotoren, is ultra schoon en daarnaast biologisch afbreekbaar. het chemisch transformatie proces achter deze brandstof staat bekend als fischer-tropsch. ruim 35 jaar is er intensief onderzoek gedaan naar de technologie en productie van deze synthetische dieselbrandstof. naast gtl zijn er ook nog andere synthetische brandstoffen, waaronder btl (biomass to liquid) en ctl (coal to liquid) met vergelijkbare eigenschappen. wat zijn precies de voordelen van gtl? ten eerste is de uitstoot van (onverzadigde) koolwaterstoffen, zwavel-, stikstofoxiden en fijnstof, in tegenstelling tot conventionele diesel, minimaal. ook is het gebruik van gtl bevorderlijk voor de volksgezondheid. zo is gtl bijvoorbeeld al vele malen schoner dan de meest schone conventionele dieselbrandstof mk1. dit maak gtl uitermate geschikt voor dicht bevolkte gebieden. kijken we naar de technische aspecten dan kan gtl probleemloos, en zonder enige aanpassing, worden toegepast in bestaande binnenvaart schepen met hun vaak oude zware dieselmotoren. tot slot, en niet geheel onbelangrijk, zorgt deze synthetische (vloeibare) dieselbrandstof voor een stuk minder rook en stank en in veel gevallen ook voor minder lawaai. gtl versus lng net als gtl zorgt lng voor een veel lagere uitstoot van schadelijke stoffen als koolstofdioxide (co2), zwavel- en stikstofoxiden (sox en nox), fijnstof (pm), stoffen die de ozonlaag aantasten (ods), roet (black carbon) en vluchtige organische stoffen (vos). voor lng wordt verwacht dat de meerinvestering voor het gebruik en de distributie van lng snel kan worden terugverdiend. de reden hiervoor is, dat lng goedkoper zal moeten worden dan diesel doordat de wereldvoorraad vele malen groter is dan olie, zo voorspelt men. wereldwijd zijn er grote gasvoorraden om de gtl-methode toe te passen en kan gtl gewoon via het bestaande distributienetwerk door bijvoorbeeld shell en chevron worden geleverd. zo zal voor deze synthetische brandstof er direct een afzetmarkt zijn, wat financiering voor een reder of scheepseigenaar een stuk eenvoudiger maakt dan bij lng. wat wordt uw schone brandstof strategie? een vraag die bij veel rederijen steeds meer een rol gaat spelen, is: blijf ik varen op zware stookolie, dieselolie of marine diesel, of stap ik over op liquefied natural gas (lng), bio-lng, biodiesel of gtl, een synthetische dieselbrandstof? berger maritiem volgt de nieuwste ontwikkelingen op de voet, en kan u dan ook als geen ander adviseren bij de wijze waarop u aan de (nieuwe) emissie wet- en regeling kan voldoen en hoe u hier het beste op zou kunnen inspelen. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
22.Blogpagina
 
welkom op de blogpagina van berger maritiem. hier delen onze medewerkers hun visie en opinies over actuele thema’s in de maritieme sector. voortstuwing is hybride aandrijving ook iets voor mijn schip? lees meer afschrijving biobrandstoffen blijkt te voorbarig lees meer biedt walstroom een duurzame optie voor generatorstroom in de zeevaart? lees meer is methanol de schone maritieme brandstof voor de toekomst? lees meer wordt gtl voor de binnenvaart hét alternatief voor lng? lees meer wat wordt uw schone brandstof strategie? lees meer emissiereductie scrubber met hfo beter voor volksgezondheid dan laagzwavelige brandstof lees meer publicatie in bimco bulletin: trends en ontwikkelingen scrubbermarkt download bewust vergroenen in de binnenvaart lees meer zijn de negatieve gevolgen van ballastwater te voorkomen? lees meer moeten we ons zorgen maken over het milieu? lees meer wie kan nog zonder afvalbeheersysteem? lees meer wie kan nog zonder energie management systeem? lees meer emissiewetgeving is het binnenvaart emissie prestatielabel iets voor mij? lees meer wat betekent de green deal voor de nederlandse zeevaartsector? lees meer green deal biedt volop kansen voor de binnenvaart lees meer binnenvaart akkoord declaration of nijmegen co2-reductie lees meer klimaatakkoord zeevaart co2-reductie lees meer wat betekenen de stage v emissie eisen binnenvaart voor mij? lees meer meten aan de pijp in green deal cobald lees meer imo besluit mondiale 0,5% zwaveleis per 2020 lees meer update ballastwaterverdrag: behandeling ballastwater met 2 jaar uitgesteld lees meer nieuwe emissie-eisen stage v binnenvaart een feit lees meer imo tier iii emissie-eisen voor neca-gebieden lees meer green award binnenvaart: ook iets voor mij? lees meer een co2-taks: komt deze er nu wel of niet? lees meer verplichte registratie co2-uitstoot voor schepen lees meer update wet- en regelgeving scheepsrecycling lees meer nieuwe wetgeving voor schroefassen en roerkoningen lees meer uitkomst eu-retrofit-project: scrubbers beste keus lees meer is het nu al de juiste tijd voor scrubber technologie? lees meer subsidie en financiering stimuleringsregeling “schone binnenvaart en duurzame logistiek in rotterdam” lees meer nieuw kabinet wilt green deal sluiten met binnenvaart en zeevaart lees meer eia voor orc gebaseerde restwarmtegenerator lees meer roetfilter en scr katalysator komen in aanmerking voor mia en vamil lees meer financiering voor uw scrubber retrofit project lees meer nieuws en persberichten grote belangstelling bij de fat van één van de eerste efficiency packs lees meer restwarmte-terugwinning in de binnenvaart lees meer nieuwe opdracht in de binnenvaart voor orcan energy ag download clean marine wins award fastest growing technology company in emea lees meer medewerkers metizoft vanaf nu dnv gl gecertificeerde hazmat experts lees meer clean marine wint contract voor twee reefers lees meer samenwerking rond tussen metizoft en berger maritiem eerste schip met clean marine scrubber meert aan in rotterdam lees meer lees meer persbericht: samenwerking vicusdt en berger maritiem lees meer clean marine wint prestigieuze innovatie award lees meer clean marine's egcs technologie toonaangevend in tanker sector lees meer groene deal biedt volop kansen voor maritieme toeleveranciers lees meer over berger maritiem | neem contact op
23.Clean Marine scrubber unit production film
 
we hope you enjoy the movie and will learn more about the clean marine product. view the scrubber installation film
24.Ontdek meer over Clean Marine
 
onderstaand vindt u meer informatie over clean marine, de clean marine ... ... en de belangrijkste persberichten van deze noorse ...fabrikant. introductie-, productie- en installatiefilm clean marine ... introductiefilm bekijk nu clean marine ... productiefilm bekijk nu clean marine ... installatiefilm mv balder bekijk nu clean marine’s ... ... ... van clean marine lees meer case studies dp shuttle tanker download handymax bulk carrier download medium-range chemical/ products tanker download very large gas carrier download chemical tanker download nieuws / persberichten clean marine wins award fastest growing technology company in emea lees meer clean marine wint contract voor twee reefers lees meer clean marine wint prestigieuze innovatie award lees meer clean marine's egcs ... toonaangevend in tanker sector lees meer stolt tankers kiest voor ... ... van clean marine lees meer groene deal biedt volop kansen voor maritieme toeleveranciers lees meer
25.Clean Marine ... introduction film
 
this introduction film shows in detail how the clean marine ... works. view the ... unit production film
26.Installation film of Clean Marine ... on MV Balder
 
we hope you enjoy the movie and will learn more about the clean marine product. learn more about clean marine
27.Clean Marine short information film
 
we hope you enjoy the movie and will learn more about the clean marine product. view the ... unit production film
28.Scheepsschroef
 
bent u op zoek naar een scheepsschroef die efficiënt is, geluids- en trillingsarm en afgestemd is op uw appendages (zoals uw straalbuis en scheepsroer), scheepsvorm en vaarprofiel? of het nu gaat om uw binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshoreschip of megajacht, samen met onze partner vicusdt onderzoeken wij graag voor u de hydrodynamische prestatie van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip om te komen tot een optimaal schroefontwerp. uitgangspunt is hierbij het verlagen van het brandstofverbruik van uw schip (en daarmee de kosten) en het verbeteren van uw co2-voetafdruk. ontwerpproces om het ontwerp van een optimale scheepsschroef voor uw schip te kunnen bepalen, moet allereerst het voortstuwingsconcept met elkaar worden afgestemd. zo moet er bijvoorbeeld rekening worden gehouden met de interactie tussen de verschillende aandrijfcomponenten en de benodigde transmissie. samen met onze partner is de juiste kennis en ervaring in huis om een scheepsschroef te ontwerpen voor een conventioneel aandrijfconcept met een dieselmotor en een schroefas, maar ook voor een elektrische of hybride voortstuwing.   afhankelijk van uw aandrijfconcept voor uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip, is het uitgangspunt van vicusdt dat u met de scheepsschroef bij een bepaalde snelheid en diepgang zo efficiënt mogelijk vaart met zo min mogelijk geluid en trillingen. en in het geval u een elektrische of hybride voortstuwing heeft, dan zou u waarschijnlijk ook (gedeeltelijk) elektrisch willen gaan varen met een zo klein mogelijk accupakket. met behulp van geavanceerde computational fluid dynamics (cfd)-..., kan onze partner op basis van actuele data (geen statistische voorspellingen) een accurate scheepsschroef-prestatieberekening uitvoeren en een prognose maken van de snelheid. daarbij kunnen zij uitrekenen wat het minimaal op te nemen vermogen van de scheepsschroef moet zijn, om het geïnstalleerd vermogen zo laag mogelijk te houden en mits aanwezig het accupakket te minimaliseren. komt uit de cfd-analyse en berekeningen naar voren dat u met het geïnstalleerd vermogen niet de gewenste snelheid kunt halen en eventueel de gewenste vaarduur niet elektrisch zou kunnen gaan varen, dan zou onze partner bijvoorbeeld op zoek kunnen gaan naar verbeteringen in het voor- en achterschip om de gewenste configuratie alsnog mogelijk te maken. dan komt het kiezen van het aantal bladen. het aantal bladen van een scheepsschroef beïnvloedt namelijk hoe efficiënt en krachtig de scheepsschroef is, de bladtipsnelheid die nodig is, en de looprust. wat is verder de juiste diameter voor uw scheepsschroef en wat is de juiste spoed? wanneer ontstaat er, gekeken naar uw situatie, bijvoorbeeld een betere efficiëntie? juist bij een kleine scheepsschroef, of toch meer bij een grotere? al dit soort vragen, kan onze partner vooraf voor u uitzoeken. ook de materiaalkeuze is van groot belang. moet uw scheepsschroef bijvoorbeeld geschikt zijn voor arctische condities, dan dient er met het ontwerp bijvoorbeeld rekening te worden gehouden dat de scheepsschroef voldoet aan ijsklasse 1as. en gaat het bijvoorbeeld om een onderzoeksschip bestemd voor oceanografisch onderzoek, dan is het wellicht zaak dat de scheepsschroef voldoet aan de zeer strenge ices-209 norm, een internationale standaard voor stille vaart. waar moeten we het maximale rendement van het schroefontwerp op bepalen? met welke diepgang en met welk motorvermogen (in %) verwacht u bijvoorbeeld met uw schip het meest te gaan varen in de opvaart? cfd-... maakt het mogelijk om een scheepsschroef op maat te ontwerpen. bestaand schip is voor uw bestaande schip de scheepsschroef aan vervanging toe? dan is het bij ons mogelijk om daar een cfd geoptimaliseerde scheepsschroef voor terug te plaatsen. heeft u nog de tekeningen van uw schip? dan kan onze partner voor uw schip een geschikte scheepsschroef ontwerpen. heeft u geen tekeningen meer van uw schip, maar bent u wel toe aan een nieuwe scheepsschroef? ook dan behoort een cfd geoptimaliseerde scheepsschroef tot de mogelijkheden. met behulp van een 3d-scan en de nodige metingen, zijn de specialisten van vicusdt in staat om uw voor- en achterschip met bestaande appendages zeer nauwkeurig in kaart te brengen, om ook voor uw schip een passende scheepschroef te kunnen ontwerpen, afgestemd op uw vaarprofiel. bekijk een green retrofit business case met scheepsschroeven productie net als vicusdt, het ontwerp- en ingenieursbureau, behoort fundivisa, de gieterij van de scheepsschroeven, ook tot de emenasa group. deze groep bestaat uit 12 bedrijven en heeft in totaal meer dan 475 medewerkers in dienst. hiermee is de emenasa group één van de grootste maritieme toeleveranciers in spanje. fundivisa beschikt over alle benodigde moderne apparatuur (inclusief robots) om het ontwerp van de scheepsschroef, ook daadwerkelijk te kunnen produceren. hierbij kan de gieterij vrijwel elk type scheepsschroef produceren tot een diameter van 7000 mm. denk hierbij aan een vaste scheepschroef, straalbuisschroef, boegschroef, een scheepsschroef voor een roerpropeller, een elektrische pod en al eerder aangegeven een scheepsschroef voor hybride en elektrische voortstuwing. de gieterij werkt daarbij volgens de laatste kwaliteitsstandaard en regels van de verschillende classificatiebureaus. bekijk de bedrijfsfilm van de gieterij op youtube verstelbare scheepsschroef naast een vaste scheepsschroef (fpp), kunnen wij samen met onze partner vicusdt ook een verstelbare scheepschroef (cpp) ontwerpen en leveren. waar bij een vaste scheepsschroef de snelheid van het schip geregeld wordt door het toerental aan te passen en door de draairichting van de motor om te draaien om achteruit te kunnen varen, wordt dit bij een verstelbare scheepsschroef bereikt door de spoed te veranderen door de schroefbladen rond hun as te draaien. een verstelbare scheepsschroef is vooral interessant voor schepen die onder wisselende belasting draaien en veel moeten manoeuvreren. voor schepen die lange tijd met een vaste snelheid en belasting varen is de efficiëntie van een vaste scheepsschroef hoger. in de praktijk om een voorbeeld te geven met een traditioneel aandrijfconcept (dieselmotoren + schroefassen), hebben wij, samen met onze partners, de scheepsschroeven en straalbuizen ontworpen en geleverd voor een nieuwe 110-meter lange binnenvaarttanker. bij de proefvaart is gebleken dat dit schip weer zuiniger is geworden dan het voorgaande ontwerp. mede dankzij de ontwerpaanpassingen (roeren en boeg), het verbeterde schroefontwerp (waarbij wij van 5 naar 3 bladen zijn gegaan) en de geoptimaliseerde straalbuizen, is het brandstofverbruik (en daarmee de co2-uitstoot) lager uitgekomen. bekijk de scheepsschroeven en straalbuizen business case om nog een ander praktijkvoorbeeld aan te halen. in 2015 kreeg een afgebouwd koppelverband een innovatieve hybride voortstuwing. hierbij werden de twee scheepsschroeven onafhankelijk van elkaar aangedreven door twee dieselmotoren en twee elektromotoren. echter voldeden de scheepsschroeven niet aan de verwachting. de werf die de afbouw faciliteerde, benaderde ons met deze case. wij vonden het een uitdaging om twee nieuwe scheepsschroeven te ontwerpen voor deze hybride aandrijving, die wel de gewenste prestaties zouden behalen. tijdens de proefvaart bereikte dit koppelverband met de nieuwe scheepsschroeven in de verschillende vaaropties (diesel direct, diesel + elektrisch en alleen elektrisch) het optimale schroeftoerental en opgenomen vermogen passend bij het vaarprofiel, waardoor het hybride aandrijfsysteem nu optimaal benut kan worden. bekijk de scheepsschroef hybride koppelverband business case recyclen niet alleen wij, maar ook het ontwerp- en ingenieursbureau en de gieterij vinden het belangrijk dat de materialen die in een scheepsschroef worden gebruikt, na gebruik zo veel mogelijk worden hergebruikt. is uw bestaande scheepsschroef aan vervanging toe, dan zou u de waarde kunnen laten bepalen, om deze vervolgens te laten recyclen. op deze manier worden de grondstoffen opnieuw gebruikt voor het maken van een nieuwe cfd geoptimaliseerde scheepsschroef. co2-reductie mede als gevolg van de green deal binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord, wordt het reduceren van de co2-uitstoot voor de maritieme sector steeds belangrijker. naast het optimaliseren van de scheepsschroef, kunnen wij bijvoorbeeld ook kijken naar de straalbuis en het roer van uw schip, de boeg, trim, de schroef-romp-interactie, elektrische en hybride systemen en restwarmteterugwinningsmogelijkheden. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van uw co2-voetafdruk. onze aanpak voor het bereiken van een efficiënt voortstuwingssysteem service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw scheepsschroef, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
29.Greening the inland waterway transport
 
by: jeroen berger, august 8, 2017 greening the inland waterway transport. most of the entrepreneurs in the inland waterway transport sector are aware of the fact that the society, government and customers are demanding it more and more. although greening the inland waterway transport is being increasingly embraced, there are still questions from the market. what are the requirements of an inland waterway vessel now and for the future? and if you decide to greening your business, what could be the business case? greening the inland waterway transport, why exactly? the purpose of greening the inland waterway transport sector is that the environment and the economy could go hand-in-hand. the emissions will be an increasingly important economic factor and more and more contracting authorities will ask for environmentally friendly transport. this applies not only for the inland waterway transport, but for the whole transport chain. as a result of this, there is a strong need arises to an overview of the emission problems and possible solutions. regulation the starting point for regulation of the inland waterway transport is realizing a clean inland waterway fleet. this means reducing the emissions and fuel consumption. because the diesel engine is the most widely used engine for the inland waterway transport, there are more environmental regulations for this type of engines. if we are focusing on the european inland waterway transport sector, the non-road mobile machinery (nrmm) stage v standards are effective from 2019 for new engines. future regulation at the paris climate conference (cop21) in december 2015, almost 200 countries adopted a new binding global climate deal. in the so-called paris agreement they have agreed a long-term goal of keeping the increase in global average temperature to well below 2°c above pre-industrial levels by reducing the greenhouse gases. the aim is to limit the increase to 1.5°c. carbon dioxide (co2) is hereby the most important greenhouse gas. although the shipping sector is not included in the paris agreement, this sector is a major emitter of co2. according to the roadmap from the european commission’s directorate general for mobility and transport (dg move ), published on 7 april 2016, the eu aims to reduce the co2 emissions to 30% (compared to 2005) for the inland waterway transport sector by 2030. it is expected that there will come regulation for the inland waterway transport sector to reduce the carbon footprint too. try forward thinking in general, binding (new) legislation is the driver of greening the business. you can wait until the regulation will enter, but you can also choose for forward thinking. to meet the european environmental objectives in 2030, for example you can choose for the step-by-step approach, where you invest yearly in green ...s to spread your costs, instead of waiting until the regulation will enter. which techniques are available? although engine manufacturers like volvo, man, wärtsilä, caterpillar and scania are developing more clean diesel engines, there are green alternatives available. good examples include liquefied natural gas (lng), biofuels, diesel electric driven (hybrid) and a fuel cell where hydrogen is used as fuel. although lng will be seen as the fuel of the future, gtl looks like a good alternative for the inland waterway transport. but also diesel engine after treatment techniques like a scr catalyst and a diesel particulate filter (dpf), a waste heat recovery system and water-in-oil emulsion can be seen as good alternatives. besides that, you can optimize your hybrid, electric or diesel driven propulsion concept, to reduce your fuel costs and carbon footprint. by using computational fluid dynamics (cfd) techniques, you are able to analyze the hydrodynamic performance for optimizing your inland waterway vessel. good examples of areas which can be improved, are: the hull form (fore and aft part of the ship) and appendages (ship propeller, ship rudder and a possible nozzle). will you have a better charter preference with a green inland waterway vessel? we have asked ourselves the question whether a green inland waterway vessel will lead to a better charter preference. to answer the question, we went into meeting with various inland waterway entrepreneurs. based on these conversations, we see that having a clean inland waterway vessel could give you a charter preference in many cases. because of this, you are able to optimize your annual occupancy rate for generating more revenues. do you think of greening your inland waterway vessel too? we will be pleased to advice you. read more on our blog page your information will be kept confidential. see our privacy policy for more information.
30.IHM Inventory Hazardous Materials service
 
als een schip het einde van zijn economische levensduur heeft bereikt, zal het schip gesloopt en gerecycled moeten worden. het recyclen van schepen vormt echter een grote uitdaging op zowel maatschappelijk als milieugebied. veel schepen die ontmanteld moeten worden, worden namelijk nog naar zogenaamde sloopstranden gebracht, wat in de praktijk vaak een gevaarlijke en milieubelastende klus is door de gevaarlijke materialen die in het schip en de uitrusting daarvan zijn verwerkt. door middel van wet- en regelgeving probeert onder andere de europese unie (eu) de vele problemen rondom het recyclen van schepen aan te pakken. wet- en regelgeving op het gebied van scheepsrecycling de in 2013 aangenomen scheeps recycling verordening (nr. 1257/2013 ) van de europese unie (eu) zal scheepseigenaren en rederijen met schepen van 500 gt of meer, die met hun schip een vlag van een lidstaat van de eu voeren, verplicht gaan stellen om een up-to-date inventaris van gevaarlijke materialen te hebben, gedurende de hele levenscyclus van het schip. in het engels wordt dit ook wel een inventory of hazardous materials (ihm) genoemd. in deze verordening is verder opgenomen dat een schip in de nabije toekomst uitsluitend mag worden ontmanteld bij een scheepsrecyclinginrichting die op de europese lijst van goedgekeurde inrichtingen staat vermeld. ook dient een scheepseigenaar voorafgaand aan de recycling van het schip in het bezit te zijn van een 'geschikt voor recycling'-certificaat. voor europese nieuwbouwschepen gaat de scheeps recycling verordening op zijn laatst in per 31 december 2018 en geldt deze vanaf 31 december 2020 ook voor europese bestaande schepen en schepen die de vlag van een derde land voeren en een haven of ankerplaats aandoen van een eu-lidstaat. zie ook figuur 1. figuur 1: tijdlijn wanneer de eu wet- en regelgeving op gebied van ihm ingaat wat houdt een inventory of hazardous materials (ihm) precies in? onder gevaarlijk materiaal wordt elk materiaal of elke substantie bedoeld, die mogelijk gevaarlijk kan zijn voor de menselijke gezondheid en/of het milieu. met betrekking tot de inventory of hazardous materials (ihm) zijn er in de scheeps recycling verordening van de europese unie (eu), regels opgesteld voor nieuwe en bestaande schepen van 500 gt en meer. voorbeelden van gevaarlijke materialen die geïnventariseerd moeten worden, zijn: asbest, ozonafbrekende stoffen, pcb’s, pfos’s, aangroeiwerende verbindingen en verfsystemen, cadmium en cadmiumverbindingen, zeswaardig chroom en zeswaardigchroomverbindingen, lood en loodverbindingen, kwik en kwikverbindingen, pbb’s, pbde’s, polychloornaftalenen (meer dan drie chlooratomen), radioactieve stoffen, bepaalde gechloreerde paraffinen met een korte keten (alkanen, c10-c13, chloor) en een broomhoudende brandvertrager (hbcdd). wat zouden wij voor u kunnen betekenen? voor het maken van een inventaris van gevaarlijke materialen, is het opstellen van een eenvoudige inventarisatielijst niet voldoende. zo dient er niet alleen contact te worden opgenomen met uw leveranciers, maar vaak ook met de toeleveranciers van die leveranciers. daarnaast dient er voor een bestaand schip omme nabij de 200 monsters te worden genomen. deze zullen dan vervolgens moeten worden opgestuurd naar het lab voor inspectie. wat de inventory of hazardous materials (ihm) betreft, heeft onze partner metizoft een one-stop-shop-concept ontwikkeld. naast het uitvoeren van een inventaris van gevaarlijke materialen, kunnen zij u namelijk ook helpen met het bijhouden van de ihm gedurende de hele levenscyclus van het schip. vanaf 2006 hebben zij een database opgebouwd met een uitgebreide lijst van leveranciers met de daarbij gebruikte componenten en materialen. alle door dnv gl op persoon gecertificeerde hazmat experts zorgen ervoor dat de inventaris van de gevaarlijke materialen te allen tijde up-to-date is en kunnen uw organisatie vakkundig adviseren en begeleiden bij de verkrijgbaarheid van het “geschikt voor recycling”-certificaat, voorheen het “groene paspoort” genoemd. lees meer over het bijhouden van de inventory of hazardous materials business case een noorse rederij met een vloot van in totaal 55 offshore support schepen is met de inventory of hazardous materials (ihm) service voorbereid op toekomstige milieueisen. hiermee kan de rederij voldoen aan de dnv gl clean design notatie. deze milieuklasse stelt het hebben van een continu bijgewerkte inventaris van gevaarlijke materialen verplicht aan boord van de vaartuigen. bekijk de ihm offshore support schip business case onze rol houdt niet op bij een inventory of hazardous materials (ihm) een inventaris van gevaarlijke materialen kan ertoe leiden dat er materialen of substanties aan boord van het schip worden aangetroffen waarin gevaarlijke stoffen zijn verwerkt. wat nu? wij kunnen u ontzorgen van a tot z. wij spreken de maritieme taal en kunnen u van een inventory of hazardous materials (ihm) tot en met een eventuele verwijdering van gevaarlijke materialen (zoals asbest) begeleiden en adviseren. wij helpen u graag verder veel rederijen en scheepseigenaren zijn nog niet bekend met de verwachte wet- en regelgeving op gebied van scheepsrecycling. tijdig hierop inspelen is voor u van groot belang voor de continuïteit van uw bedrijfsvoering. heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | neem contact op
« Vorige 10  Volgende 10 »