Business cases

Onderstaand vindt u een paar bijzondere business cases op het gebied van energie-efficiëntie, voortstuwing, emissiereductie en scheepsrecycling.

 

Scheepsschroeven en straalbuizen voor een zeer efficiënt binnenvaartschip

 

 

Voor een dubbelschroeftanker hebben wij geoptimaliseerde scheepsschroeven en straalbuizen mogen ontwerpen en leveren.

 

Scheepsschroeven en straalbuizen binnenvaart business case

 

 

CleanSOx Compact scrubber voor zeven chemicaliëntankers

 

 

Zeven chemicaliëntankers (19900 DWT) zullen worden geretrofit met de nieuwste CleanSOx Compact scrubber.

 

CleanSOx Compact scrubber business case

 

 

Scheepsschroeven voor een innovatief hybride koppelverband

 

 

Voor een innovatief hybride koppelverband hebben wij de scheepsschroeven mogen ontwerpen en leveren.

 

Scheepsschroef hybride koppelverband business case

 

 

Restwarmtegenerator voor twee LNG ferries

 

 

Voor twee nieuwe LNG ferries wordt de restwarmte uit de uitlaatgassenstroom omgezet in bruikbare energie.

 

Restwarmtegenerator LNG ferries business case

 

 

Superstille scheepsschroef voor een visserij onderzoeksschip

 

 

Een visserij onderzoeksschip voor oceanografisch onderzoek is uitgerust met een superstille scheepsschroef.

 

Superstille scheepsschroef onderzoeksschip business case

 

 

Verzekerd van een meerjarig contract dankzij behalen Green Award

 

 

Door het kraanschip te verduurzamen, is het bedrijf verzekerd van een meerjarig contract bij Havenbedrijf Rotterdam.

 

Green Award kraanschip business case

 

 

EU Stage V ready SCR katalysator en roetfilter voor een hybride veerpont

 

 

Een hybride aangedreven veerpont is uitgerust met een EU Stage V ready SCR katalysator en roetfilter.

 

EU Stage V ready SCR katalyator en roetfilter business case

 

 

Scrubber voor twee chemicaliëntankers (38.000 DWT)

 

 

Door het installeren van scrubber technologie voldoen twee nieuwe chemicaliëntankers aan de zwavelrichtlijn.

 

Scrubber chemicaliëntanker business case

 

 

CFD geoptimaliseerd dieselelektrisch aangedreven visserijschip

 

 

De CFD optimalisatiestudies hebben geleid tot een besparing op de brandstofkosten van in totaal 14 procent.

 

CFD geoptimaliseerd dieselelektrisch visserijschip business case

 

 

CFD geoptimaliseerde scheepsschroef voor zeer efficiënte tankers

 

 

Voor zeer efficiënte binnenvaart tankers hebben wij CFD geoptimaliseerde scheepsschroeven ontworpen en geleverd.

 

Scheepsschroef binnenvaart tanker business case

 

 

Green Award voor een meer dan 50 jaar oud kraanschip

 

 

Een zandzuig- en overslagbedrijf heeft een Zilveren Green Award uitgereikt gekregen voor zijn kraanschip uit 1965.

 

Green Award kraanschip business case

 

 

Restwarmtegenerator voor een binnenvaart koppelverband

 

 

Voor een koppelverband leidt warmteterugwinning tot een forse CO2-reductie en besparing op de brandstofkosten.

 

Restwarmtegenerator binnenvaart koppelverband business case

 

 

CFD geoptimaliseerde scheepsschroef voor twee binnenvaart koppelverbanden

 

 

Voor twee koppelverbanden in de binnenvaart hebben wij CFD geoptimaliseerde scheepsschroeven ontworpen en geleverd.

 

Scheepsschroef binnenvaart koppelverband business case

 

 

CFD geoptimaliseerde scheepsroer ontwerp voor een visserijschip

 

 

Voor een nieuwe kotter heeft onze partner VICUSdt een CFD geoptimaliseerd scheepsroer ontwerp mogen leveren.

 

Scheepsroer ontwerp visserijschip business case

 

 

Green retrofit voor drie multipurpose schepen

 

 

Voor drie green retrofit multipurpose schepen wordt een brandstofbesparing en CO2-reductie verwacht van 25 procent.

 

Green retrofit multipurpose schip business case

 

 

Restwarmtegenerator gekoppeld aan twee Caterpillar C32-motoren

 

 

Een restwarmtegenerator gekoppeld aan twee Caterpillar C32-motoren verhoogt de energie-efficiëntie.

 

Restwarmtegenerator koppelverband Caterpillar C32 business case

 

 

Inventory of hazardous materials voor 55 offshore support schepen

 

 

Een Noorse rederij met 55 offshore support schepen is met de IHM service voorbereid op toekomstige milieueisen.

 

Inventory Hazardous Materials offshore support schip business case

 

 

CFD optimalisatiestudies voor een visserijschip

 

 

De CFD optimalisatiestudies hebben voor een visserij schip bijgedragen aan een verbeterde hydrodynamische vorm.

 

CFD optimalisatiestudies visserij schip business case

 

 

Trim optimalisatie voor drie LPG tankers

 

 

De trim optimalisatie voor drie LPG tankers heeft geleid tot een aantoonbare besparing op de brandstofkosten.

 

Trim optimalisatie LPG tanker business case

 

 

Restwarmtegeneratoren voor koppelverband met twee Cummins QSK38-M1

 

 

Met het toepassen van de restwarmtegeneratoren wordt het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot verlaagd.

 

Restwarmtegenerator koppelverband Cummins QSK-M1 business case

 

 

Scrubber voor twee shuttle tankers

 

 

Voor twee shuttle tankers dragen de scrubbers bij aan een forse SOx-reductie en besparing op de brandstofkosten.

 

Scrubber shuttle tanker business case

 

 

Groen Paspoort voor zeven offshore schepen

 

 

Door de offshore schepen uit te rusten met een ‘Groen Paspoort’ blijven de schepen ‘groen’ van doop tot sloop.

 

Groen Paspoort offshore schip business case

 

 

Energie Audit voor een koel- en vriesschip

 

 

De datameting heeft geleid tot het inzichtelijk krijgen van de huidige prestaties van een koel- en vriesschip.

 

Energie Audit koel- en vriesschip business case

 

 

Over Berger Maritiem | Neem contact op